Home » Ksiązki » Zmysły dla zysku. Marketing sensoryczny w praktyce
Lut
13

Kolorowy, praktyczny i… apetyczny poradnik. Marketing sensoryczny jest użyteczny i sprawdza się w praktyce. Książka przedstawia wykorzystanie marketingu sensorycznego w kilkunastu branżach w Polsce i na świecie. Intencją autorki było napisanie poradnika i ten cel osiąga za pomocą wartkiej narracji oraz dużej liczby często fascynujących przykładów. Istotną wartość książki stanowi 90 pięknych, kolorowych zdjęć ilustrujących udane wykorzystanie marketingu sensorycznego w praktyce. Jak pisze sama autorka: „Książka jest zbiorem najlepszych praktyk (best practices) z zakresu marketingu sensorycznego wykorzystywanych przez największe światowe marki”.

Zmysły dla zysku zostały podzielone na branże oraz główne zagadnienia tematyczne, tj. reklamę sensoryczną i design sensoryczny. Nadaje to książce nieco eklektyczny charakter, a zarazem ułatwia korzystanie z niej. Wystarczy otworzyć ją na interesującej nas branży. Książka ma charakter praktyczny, a na końcu każdego rozdziału znajduje się „narzędziownik” zawierający gotowe do zastosowania rady i wskazówki

Napisałam tę książkę dla tych:

  • którzy nie mają pojęcia o marketingu
  • którzy o marketingu wiedzą trochę
  • którzy chcieliby dowiedzieć się więcej
  • a także dla teoretyków i praktyków marketingu

Książka zawiera opisane w przystępny sposób studia przypadku w formie łatwych do połknięcia pigułek do bezpośredniego zastosowania. Podaję liczne przykłady największych światowych marek wykorzystujących marketing sensoryczny – od sektora finansowego, przez branżę spożywczą po elektroniczną. Marketing sensoryczny stał się modny, ponieważ sprawdza się w praktyce i przynosi wymierne korzyści.

Opisuję i wyjaśniam:

  • Co mają ze sobą wspólnego pasikonik, maltodekstryna i konfesjonał?
  • Czy perfumy mogą służyć jako zastawa stołowa?
  • Dlaczego pilot telewizyjny powinien być ciężki?
  • Czy można pakować odzież w tacki spożywcze?
  • Co to jest niebieski fenomen i łagodny masochizm?
  • Czy „Tłusty mózg” to dobry pomysł na nazwę firmy?
  • Po co sklep z odzieżą stawia do góry nogami budkę z hot-dogami?
  • Jak wejść w dotykową interakcję z billboardem?
  • Dlaczego patrząc na zdjęcia czarno-białe klient jest zrelaksowany?
  • Dlaczego będąc na diecie należy wybierać duże paczki chipsów?

Iwona Skowronek – doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu. Wykładowca Studiów Podyplomowych Zarządzanie Wartością Klienta w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Autorka książki Marketing doświadczeń. Od doświadczeń klienta do wizerunku firmy, a także publikacji z zakresu zarządzania, PR, budowy satysfakcji klienta, brandingu. Prelegent na konferencjach krajowych i międzynarodowych. Teoretyk i praktyk zarządzania. Zajmowała samodzielne stanowiska kierownicze odpowiadając za prace koncepcyjne, implementację marketingu sensorycznego oraz decyzje strategiczne.

zmysly_dla_zysku_1do1 Zmysły dla zysku
Marketing sensoryczny w praktyce

Autor: Iwona Skowronek

Cena: 44,90 PLN

Wydawnictwo: Poltext

ISBN: 978-83-7561-301-8

okładka: miękka ze skrzydełkami

wydanie: wydanie 1

Podobne posty:

Comments are closed.