Home » Reklama » Yield Bird: nowe standardy w monetyzacji powierzchni reklamowej wydawców
Lip
17

Yield Bird po 6. miesiącach współpracy przejmuje obsługę powierzchni reklamowej serwisu Vinted.pl. Firma zajmie się w całości monetyzacją formatów reklamowych serwisu. Decyzja o podjęciu współpracy podjęta została na podstawie wysokich wyników sprzedażowych. Od października 2013 roku Yield Bird zwiększył przychody Vinted.pl o ponad 30%. Współczynnik fill rate o 100%. Yield Bird podniósł też RPM serwisu o 200%.

Wyniki Vinted.pl w badaniu Megapanel PBI/Gemius za luty 2014

Vinted.pl to portal społecznościowy służący wymianie ubrań i akcesoriów. Serwis posiada niemal 400 tyś. realnych użytkowników (real users), którzy generują prawie 24 mln odsłon miesięcznie. Użytkownik spędza jednorazowo na portalu średnio 1 godzinę i 20 minut, wykonując w tym czasie ok. 58 odsłon. Dla użytkowniczek, bo korzystają z niego głównie kobiety, portal jest całkowicie bezpłatny. Dlatego, aby był rentowny, finansowany jest z wpływów pochodzących od reklamodawców.

Wyniki Yield Bird w monetyzacji powierzchni reklamowej Vinted.pl

Współpraca pomiędzy a portalem Vinted.pl a marką Yield Bird rozpoczęła się w październiku 2013 roku. W czasie 6. miesięcy trwania efekty przekroczyły oczekiwania wydawcy i zdecydował się przekazać Yield Bird obsługę całej powierzchni reklamowej na zasadach wyłączności.

Yield-Bird-dla-Vinted_pl_1

Yield Bird zwiększył przychody Vinted.pl o ponad 30%. Dzięki współpracy o 100% wzrósł współczynnik fill rate, czyli tzw. stopień wypełnienia powierzchni reklamowej. Yield Bird podnosi też systematycznie RPM serwisu[1]. Obecnie jest on o 200% większy niż na początku działań.

Firma osiąga takie wyniki dzięki skupieniu wielu różnych sieci reklamowych, platform RTB, własnej sieci sprzedaży i współpracy partnerskiej z Google AdExchange. Każda odsłona sprzedawana jest w modelu aukcyjnym i uzyskuje w ten sposób najlepszą możliwą cenę. Współpraca z nami to przede wszystkim pewność poziomu przychodów – mówi Aleksander Szafaryn, Head of Business w Yield Bird. Mając konkretny wpływ na zapełnienie dostępnej powierzchni oraz dostęp do przemyślanej sieci partnerów dajemy gwarancję osiąganych przychodów. Umiejętnie łączymy automatyczne procesy z czynnikiem ludzkim i w czasie rzeczywistym kontrolujemy sprzedaż. Wydawca musi jedynie umieścić w serwisie odpowiedni kod, zobowiązać się do utrzymania pozycji reklam w ustalonych miejscach i zadbać o utrzymanie miesięcznej liczby odsłon powyżej ustalonego wspólnie progu. Resztą zajmuje się Yield Bird, dodaje Aleksander Szafaryn.

Fast Cut Group

[1] Revenue per mile to kwota, jaką wydawca zarabia za 1000 odsłon serwisu.

Podobne posty:

Comments are closed.