Home » EURO 2012 » W warszawskiej Strefie Kibica bawiło się do tej pory 953 tysiące osób
Cze
20

Podczas dzisiejszej konferencji prasowej prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz przedstawiła najnowsze wyniki badań przeprowadzonych 16 czerwca wśród obcokrajowców. *

– Ponad 90 proc. ankietowanych kibiców zagranicznych poleciłoby nasze miasto swoim znajomym i przyjaciołom. To badanie upewniło nas, że organizacja mistrzostw pozostawi u naszych gości pozytywny wizerunek stolicy – powiedziała na konferencji prasowej Prezydent m.st. Warszawy. – Ponad 70 proc. badanych chciałoby jeszcze raz tu przyjechać. Zdecydowana większość obcokrajowców (ponad 90 proc.) pozytywnie oceniła atmosferę jaka panuje w Warszawie w trakcie turnieju. Te wyniki przekroczyły nasze najśmielsze oczekiwania. Mimo wielu naszych obaw, cieszy nas, że stolica tak pozytywnie została odebrana przez zagranicznych fanów piłki nożnej – dodała Hanna Gronkiewicz-Waltz.

W porównaniu do badania przeprowadzonego 8 czerwca, zagraniczni goście lepiej postrzegają nasze miasto. Największy wzrost pozytywnych ocen zanotowała komunikacja miejska (z 81 do 90 proc.). Lepiej została oceniona również praca wolontariuszy, a równie dobrze postrzegane były: atmosfera Strefy Kibica, usługi gastronomiczne świadczone w strefie oraz atrakcje takie jak imprezy czy koncerty. Obniżyło się natomiast odczucie bezpieczeństwa w strefie (spadek z 85 do 79 proc. pozytywnych ocen). Miały na to wpływ incydenty związane z agresywnym zachowaniem kibiców.

Tłumy kibiców

Od 7 do 19 czerwca włącznie strefa była ona otwarta 176 godzin, a kibice obejrzeli na telebimach 24 mecze. Największe zainteresowanie wzbudziła gra naszej reprezentacji. Tłumy pojawiły się pod Pałacem Kultury i Nauki w dni, w które odbywały się spotkania Polska – Grecja (130 tys. osób), Polska – Rosja (150 tys.) i Polska – Czechy (170 tys.). Łącznie mecze naszej reprezentacji obejrzało więc na ekranach na pl. Defilad 450 tys. fanów. Podczas ostatniego spotkania Polaków na mistrzostwach strefa przyjęła jednorazowo maksymalną liczbę osób, która może się tu pomieścić (100 tys.).

We wtorek, 19 czerwca, przez Strefę Kibica przewinęło się blisko 31,5 tys. fanów piłki nożnej.

Bezpieczeństwo przede wszystkim

Na pl. Defilad można czuć się bezpiecznie. Do tej pory ochrona interweniowała 234 razy. Największą liczbę interwencji (57) odnotowano 17 czerwca, przy okazji spotkania piłkarzy reprezentacji narodowej z kibicami. Związane to było z rozluźnieniem tłoku wzdłuż barierek przy scenie głównej. Z kolei podczas transmisji meczu Polska – Rosja ochrona interweniowała 53 razy, a w dniu spotkania Polski z Czechami 40 razy.

Do 19 czerwca służby medyczne dyżurujące w strefie udzieliły pomocy 795 razy, z czego 51 osób odwieziono do szpitala, a 102 osoby były w stanie nietrzeźwym. 93 osoby skorzystały z pomocy na miejscu, w Punkcie Krótkoterminowej Opieki Medycznej. Najwięcej poszkodowanych było 16 czerwca, w dniu meczu Polska – Czechy. Wówczas pomocy medycznej udzielono 222 razy, 18 osób trafiło do szpitala, a 23 znalazły się w PKOM.

Sukces w sieci

Strefa cieszy się ogromną popularnością również w internecie. Od 18 maja do 19 czerwca zarejestrowano prawie milion odsłon serwisu uefaeuro2012.um.warszawa.pl, w tym ponad 600 tys. związanych ze Strefą Kibica. Najwięcej odwiedzin zanotowano 8 czerwca w dniu inauguracji mistrzostw (ponad 42 tys.). Oprócz Polaków, najczęściej serwis odwiedzali internauci z Wielkiej Brytanii oraz Niemiec. Częstymi gośćmi są też użytkownicy z Chin, Egiptu czy Indonezji.

Prawie 1300 osób polubiło wydarzenie „Oficjalna Strefa Kibica w Warszawie” na Facebooku. To platforma utworzona przez Urząd Miasta po to, by fani strefy mogli się wymieniać opiniami na temat wydarzeń w miasteczku futbolowym.

Wielu kibiców meldowało swoją aktywność w aplikacji Foursquare. Ogólna liczba meldunków (check-in) w miejscu Strefa Kibica UEFA EURO 2012 / Fan Zone UEFA EURO 2012 na placu Defilad od momentu jej otwarcia to 1,7 miliona. Rekord w liczbie zameldowanych na Foursquare w jednym miejscu w tym samym czasie padł w trakcie meczu Polska – Rosja.

Odnajdź się na zdjęciu

Podczas meczu Polska – Rosja, który przyciągnął do stołecznego miasteczka kibiców największą liczbę fanów, zrobionych zostało ponad 700 zdjęć, z których wybrano 250. To one tworzą gigantyczną panoramę w technologii Fantag, udostępnioną na portalu Facebook. Panorama daje możliwość odnalezienia siebie na zdjęciu, oznaczenia swoich znajomych, przesłania fragmentu panoramy mailem oraz dodania dowolnego wycinka Fantagu do swojej galerii zdjęć. Wystarczy wejść na stronę strefakibica.fantag.eu zalogować się i odnaleźć siebie wśród widocznych na zdjęciu 76 265 osób.

Poznaj stolicę

Mistrzostwa stały się dla przyjezdnych kibiców okazją do poznania Warszawy. Rozdano łącznie niemal 300 tysięcy przewodników (m.in. „City Guide”), informatorów i ulotek w różnych wersjach językowych.

Boisko dla każdego

Na tych, którzy wolą grać niż oglądać, czeka boisko przed Pałacem Młodzieży w PKiN. Codziennie rozgrywanych na nim jest około 50 meczów. Wystarczy zebrać 10-osobową drużynę i ruszyć do gry.

Skuteczni wolontariusze

Wolontariusze zdemaskowali nielegalną firmę pośredniczącą w sprzedaży biletów InterCity. Jej pracownicy pobierali pieniądze za rezerwację biletów kolejowych i zobowiązywali się do wysyłania biletów pocztą, jednak żaden z pasażerów korzystających z usług pośrednika biletu nie otrzymał. Sprawa trafiła do głównego specjalisty PKP.

Muzeum Powstania Warszawskiego zaprasza

Przez najbliższe trzy dni – 20, 21 i 22 czerwca – w Muzeum Powstania Warszawskiego odbędą się Dni Portugalskie i Dni Czeskie w związku ze zbliżającym się meczem ćwierćfinałowym w stolicy. Z tej okazji kibice z Portugalii i Czech mają okazję bezpłatnego zwiedzania muzeum z wykorzystaniem audioprzewodników w ich językach.

* Informacja o badaniu

Badanie zostało zrealizowane techniką wywiadu kwestionariuszowego na próbie 501 zagranicznych kibiców w wieku 15 lat i więcej 16 czerwca 2012 r. 25% próby stanowili Grecy, 25% Rosjanie, a 50% pozostałe narodowości. Wywiady przeprowadzono przed, w trakcie oraz po meczu Rosja Grecja oraz transmisji w Strefie Kibica meczu Polska Czechy. Wykonawca badania – PBS Sp. z o.o. – realizował wywiady w Strefie Kibica, w okolicach Stadionu Narodowego oraz na głównych szlakach turystycznych i komunikacyjnych.

Projekt realizowany jest wspólnie ze spółką PL.2012 oraz Miastami Gospodarzami Gdańskiem, Poznaniem oraz Wrocławiem. W każdym z podanych miast PBS przeprowadza analogiczne badanie.

www.uefaeuro2012.um.warszawa.pl

Podobne posty:

Comments are closed.