Home » CSR, Nauka i edukacja, Reklama i promocja » Najlepsi studenci lecą do Londynu i Brukseli – finał PRaktykuj za granicą
Cze
06

Zakończył się największy w Polsce konkurs dla młodych PR-owców. Studenci aspirujący do pracy w branży public relations przez dwa miesiące łamali sobie głowy nad zadaniami komunikacyjnymi postawionymi im przez Fundację ITAKA. W nagrodę trójka laureatów „PRaktykuj za granicą” poleci na staże do prestiżowych agencji PR w Londynie i Brukseli. W konkursie brali udział studenci z 18 uniwersytetów i szkół wyższych. W czwartek, 31 maja, jury spotkało się z siedmioma finalistami konkursu, którzy przygotowali najlepsze strategie komunikacji dla kierowanego do nastolatków programu profilaktycznego „Nie uciekaj”. Głównymi celami strategii było zmniejszenie liczby ucieczek z domu oraz promocja telefonu 116 000 w Sprawie Zaginionego Dziecka i Nastolatka. Po obejrzeniu prezentacji, jury wyłoniło trójkę zwycięzców: I miejsce – Magdalena Krakowska z Uniwersytetu Jagiellońskiego, II miejsce – Anna Rzeźnik z Uniwersytetu Warszawskiego, III miejsce – Kinga Ostaszewska z NKJO Promar International.

– Prace konkursowe były dla nas bardzo interesujące, pojawiło się wiele ciekawych i kreatywnych pomysłów, przede wszystkim na komunikację w Internecie, na której nam najbardziej zależy. – mówiła Joanna Gogolińska z Fundacji ITAKA, wręczając finalistom pluszowe niezapominajki, które symbolizują Międzynarodowy Dzień Dziecka Zaginionego. – Zwłaszcza uderzyło mnie, jak dobre były wasze prace pod względem metodologii, mimo że jesteście wszyscy dopiero studentami.

W IX edycji konkursu „PRaktykuj za granicą” o jedno miejsce stażowe walczyło aż 20 studentów. Udział wzięli przedstawiciele 18 uniwersytetów i szkół wyższych z całej Polskiej. – Młodzi ludzie rozumieją jak ważna jest każda forma zdobywania doświadczenia, a ćwiczenie na „żywym organizmie”, jakim jest NGO, daje więcej wiedzy i satysfakcji niż zadania na studiach. – tłumaczy powodzenie konkursu wśród studentów Luiza Jurgiel, Członkini Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations i Account Executive w FIRST Public Relations. – Dzięki wygranej przyszli PR-owcy mogą się przekonać jak wygląda branża w innych krajach. Chociaż często jest to tylko utwierdzenie się w przekonaniu, że polskie public relations utrzymuje światowy poziom.

W ostatnim etapie konkursu studenci przedstawiali swoje strategie przed jury złożonym z największych specjalistów branży PR w Polsce. Ich prezentacje oceniał Piotr Czarnowski, Prezes agencji First PR, Gerald Abramczyk, doradca ds. komunikacji strategicznej, dr Jacek Warchala, językoznawca z Uniwersytetu Śląskiego, Magdalena Grabarczyk-Tokaj z Instytutu Monitorowania Mediów i Joanna Gogolińska Szef Zespołu PR i Fundraisingu ITAKA. W roli doradców merytorycznych jury wspierali: Julia Kozak, Wiceprezes Zarządu ZFPR oraz Luiza Jurgiel, Członek Zarządu PSPR.
Na zdjęciu: uczestnicy, organizatorzy, sponsorzy i jurorzy PRaktykuj za granicą.

Laureatka pierwszego miejsca, Magdalena Krakowska, została zaproszona na staż do agencji Fleishman-Hillard w Londynie, a Paweł Sanowski, Prezes Instytutu Monitorowania Mediów wręczył jej nagrodę pieniężną. Anna Rzeźnik, laureatka drugiego miejsca, swój staż odbędzie w agencji Burson-Marsteller w Brukseli, otrzymała też bilety lotnicze ufundowane przez agencję Solski Burson-Marsteller. Trzecie miejsce zajęła Kinga Ostaszewska, która poleci na staż do Londynu, do agencji LEWIS PR. Cała trójka laureatów została obdarowana półroczną prenumeratą przez magazyn BRIEF, sponsora i patrona medialnego konkursu.

O konkursie
I edycja konkursu „PRaktykuj za granicą” została zorganizowana przez Instytut Monitorowania Mediów w roku akademickim 2003/2004, we współpracy z Polską Akcją Humanitarną. Od tamtej pory odbyło się osiem edycji konkursu, dzięki którym 24 studentów pojechało na staże do prestiżowych agencji PR w największych miastach Europy, m.in. w Londynie, Mediolanie, Berlinie, Monachium. Każda edycja konkursu odbywa się we współpracy z wybraną fundacją, która otrzymuje strategie komunikacji tworzone przez uczestników. Konkurs jest corocznie organizowany przez Instytut Monitorowania Mediów, a jego celem jest wspieranie młodych adeptów branży PR oraz organizacji pożytku publicznego.

Więcej o konkursie na stronie: www.imm.com.pl/praktykuj2012

PRaktykuj za granicą to konkurs stażowy organizowany przez Instytut Monitorowania Mediów już po raz dziewiąty. Nagrody zostały ufundowane przez IMM oraz agencje Fleishman-Hillard, Burson-Marsteller, LEWIS PR i Solski Burson-Marsteller, a także magazyn BRIEF. Patronat medialny nad wydarzeniem objęło radio RMF MAXXX, Gazeta Wrocławska i portal naszemiasto.pl, portal proto.pl, Gazeta Studencka, magazyn studencki SMS, magazyn studencki Manko, magazyn studencki B.e.s.t. oraz portale dlastudenta.pl i kariera.com.pl. Partnerami konkursu są anteny AEGEE: Białystok, Kraków, Lublin, Poznań, Toruń, Warszawa, Wrocław i Zielona Góra.

 

v:* {behavior:url(#default#VML);}
o:* {behavior:url(#default#VML);}
w:* {behavior:url(#default#VML);}
.shape {behavior:url(#default#VML);}

 

Normal
0
21

MicrosoftInternetExplorer4

 

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:Standardowy;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:10.0pt;
font-family:”Times New Roman”;}

 

 

Zakończył się największy w Polsce konkurs dla młodych PR-owców. Studenci aspirujący do pracy w branży public relations przez dwa miesiące łamali sobie głowy nad zadaniami komunikacyjnymi postawionymi im przez Fundację ITAKA. W nagrodę trójka laureatów „PRaktykuj za granicą” poleci na staże do prestiżowych agencji PR w Londynie i Brukseli. W konkursie brali udział studenci z 18 uniwersytetów i szkół wyższych.

 

W czwartek, 31 maja, jury spotkało się z siedmioma finalistami konkursu, którzy przygotowali najlepsze strategie komunikacji dla kierowanego do nastolatków programu profilaktycznego „Nie uciekaj”. Głównymi celami strategii było zmniejszenie liczby ucieczek z domu oraz promocja telefonu 116 000 w Sprawie Zaginionego Dziecka i Nastolatka. Po obejrzeniu prezentacji, jury wyłoniło trójkę zwycięzców: I miejsce – Magdalena Krakowska z Uniwersytetu Jagiellońskiego, II miejsce – Anna Rzeźnik z Uniwersytetu Warszawskiego, III miejsce – Kinga Ostaszewska z NKJO Promar International.

 

Na zdjęciu od lewej: Magdalena Krakowska, Anna Rzeźnik, Kinga Ostaszewska.

 

Prace konkursowe były dla nas bardzo interesujące, pojawiło się wiele ciekawych i kreatywnych pomysłów, przede wszystkim na komunikację w Internecie, na której nam najbardziej zależy. – mówiła Joanna Gogolińska z Fundacji ITAKA, wręczając finalistom pluszowe niezapominajki, które symbolizują Międzynarodowy Dzień Dziecka Zaginionego. – Zwłaszcza uderzyło mnie, jak dobre były wasze prace pod względem metodologii, mimo że jesteście wszyscy dopiero studentami.

 

W IX edycji konkursu „PRaktykuj za granicą” o jedno miejsce stażowe walczyło aż 20 studentów. Udział wzięli przedstawiciele 18 uniwersytetów i szkół wyższych z całej Polskiej. – Młodzi ludzie rozumieją jak ważna jest każda forma zdobywania doświadczenia, a ćwiczenie na „żywym organizmie”, jakim jest NGO, daje więcej wiedzy i satysfakcji niż zadania na studiach. – tłumaczy powodzenie konkursu wśród studentów Luiza Jurgiel, Członkini Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations i Account Executive w FIRST Public Relations. – Dzięki wygranej przyszli PR-owcy mogą się przekonać jak wygląda branża w innych krajach. Chociaż często jest to tylko utwierdzenie się w przekonaniu, że polskie public relations utrzymuje światowy poziom.

 

W ostatnim etapie konkursu studenci przedstawiali swoje strategie przed jury złożonym z największych specjalistów branży PR w Polsce. Ich prezentacje oceniał Piotr Czarnowski, Prezes agencji First PR, Gerald Abramczyk, doradca ds. komunikacji strategicznej, dr Jacek Warchala, językoznawca z Uniwersytetu Śląskiego, Magdalena Grabarczyk-Tokaj z Instytutu Monitorowania Mediów i Joanna Gogolińska Szef Zespołu PR i Fundraisingu ITAKA. W roli doradców merytorycznych jury wspierali: Julia Kozak, Wiceprezes Zarządu ZFPR oraz Luiza Jurgiel, Członek Zarządu PSPR.

Na zdjęciu: uczestnicy, organizatorzy, sponsorzy i jurorzy PRaktykuj za granicą.

 

Laureatka pierwszego miejsca, Magdalena Krakowska, została zaproszona na staż do agencji Fleishman-Hillard w Londynie, a Paweł Sanowski, Prezes Instytutu Monitorowania Mediów wręczył jej nagrodę pieniężną. Anna Rzeźnik, laureatka drugiego miejsca, swój staż odbędzie w agencji Burson-Marsteller w Brukseli, otrzymała też bilety lotnicze ufundowane przez agencję Solski Burson-Marsteller. Trzecie miejsce zajęła Kinga Ostaszewska, która poleci na staż do Londynu, do agencji LEWIS PR. Cała trójka laureatów została obdarowana półroczną prenumeratą przez magazyn BRIEF, sponsora i patrona medialnego konkursu.

 

O konkursie

I edycja konkursu „PRaktykuj za granicą” została zorganizowana przez Instytut Monitorowania Mediów w roku akademickim 2003/2004, we współpracy z Polską Akcją Humanitarną. Od tamtej pory odbyło się osiem edycji konkursu, dzięki którym 24 studentów pojechało na staże do prestiżowych agencji PR w największych miastach Europy, m.in. w Londynie, Mediolanie, Berlinie, Monachium. Każda edycja konkursu odbywa się we współpracy z wybraną fundacją, która otrzymuje strategie komunikacji tworzone przez uczestników. Konkurs jest corocznie organizowany przez Instytut Monitorowania Mediów, a jego celem jest wspieranie młodych adeptów branży PR oraz organizacji pożytku publicznego.


Więcej o konkursie na stronie: www.imm.com.pl/praktykuj2012

PRaktykuj za granicą to konkurs stażowy organizowany przez Instytut Monitorowania Mediów już po raz dziewiąty. Nagrody zostały ufundowane przez IMM oraz agencje Fleishman-Hillard, Burson-Marsteller, LEWIS PR i Solski Burson-Marsteller, a także magazyn BRIEF. Patronat medialny nad wydarzeniem objęło radio RMF MAXXX, Gazeta Wrocławska i portal naszemiasto.pl, portal proto.pl, Gazeta Studencka, magazyn studencki SMS, magazyn studencki Manko, magazyn studencki B.e.s.t. oraz portale dlastudenta.pl i kariera.com.pl. Partnerami konkursu są anteny AEGEE: Białystok, Kraków, Lublin, Poznań, Toruń, Warszawa, Wrocław i Zielona Góra.

Podobne posty:

, , , , , ,

Comments are closed.