Home » Biznes, Kampanie, Reklama i promocja » Nowoczesny dizajn plus funkcjonalność
Maj
13

Nikogo nie trzeba przekonywać o tym, że efektywność realizacji graficznych jest wynikiem połączenia dobrego pomysłu z odpowiednio dobraną typografią, kolorystyką, wysoką jakością fotografii i grafik. Obecnie coraz częściej projekty dizajnerskie odwołują się do nurtu minimalistycznego, który poprzez ograniczanie środków plastycznych nadaje im świeżości, przejrzystości i lekkości.

Marcin Gajos, Dyrektor Kreatywny z Brandglow podkreśla jednak, że ostateczna decyzja co do zastosowanych środków zawsze zależy od oczekiwań klienta. I chociaż indywidualne podejście do klienta jest standardem jego obsługi, często zdarza się, że projekty grafiki użytkowej bazują na szablonach. Realizacje tracą wtedy na oryginalności, a indywidualne podejście do klienta staje się pustym frazesem. Jak projektować, aby logotypy, kompleksowe SIW, layouty stron www odpowiadały oczekiwaniom klienta a jednocześnie pozostawały oryginalne i świerze. Zapraszam do zapoznania się z case study Brandglow.

1) Minimalizm dla biznesu

W przypadku Business Link AIP stworzony został znak firmowy oraz księga znaku i elementy SIW. Wyjątkowość zlecenia polegała na potrzebie przełożenia na realizacje graficzne kilku aspektów działalności firmy: Polska (siedziba firmy, kraj w UE), rozrost (perspektywy rozwoju) oraz przestrzeń do pracy (firma w ramach start’upów oferuje klientom powierzchnie biurowe do pracy).  Zastosowana została czerwień i bieli niekonwencjonalne w rozwiązaniach dla biznesu oraz dla nurtu minimalistycznego, w którym dominują biele, czernie i odcienie szarości. Jednak w nawiązaniu do polskiego charakteru firmy kolorystyka jest spójna z jej przekazem. Logotyp wskazuje na chęć rozwoju firmy, jej dynamikę i plany ekspansji poza granice Polski.

W ramach systemu identyfikacji wizualnej dla Fabryki Sukcesu, specjalizującej się w doradztwie, szkoleniach i realizacji procesów rekrutacyjnych, zaprojektowano: logotyp oraz druki firmowe. Koncepcja znaku firmowego powstała w oparciu o dwa elementy. Ze względu na profil działalności klienta, konieczne było położenie nacisku na  podejmowanie decyzji oraz realizację strategii działania.  W tym celu  odwołano się do podpisu odręcznego oraz szachownicy. Zgodnie z duchem minimalizmu postawiono na wyraziste fotografie, stonowaną kolorystykę, miękkie linie i elementy graficzne, które  łącznie wzmacniają przekaz merytoryczny.  Linia wizerunkowa współgra z ofertą Fabryki Sukcesu, która w zakresie doradztwa i szkoleń skupia się na współpracy z ludźmi i odkrywaniu ich potencjału.

2) Wyzwanie – chemia w kontekście ochrony środowiska

ZAK s.a. jest jedną z największych firm branży chemicznej w Polsce. Kompleksowa kampania miała na celu wzmocnienie wizerunku  klienta jako stabilnej firmy dbającej o każdy detal, zarówno w kwestii ochrony środowiska, jak i relacji z potencjalnymi klientami. Projekt Brandglow utrzymany jest w stylu obowiązującym obecnie w branżach związanych z chemią – dominuje lekkość, dużo bieli. Istotne cechy, takie jak środowisko, relacje międzyludzkie czy właśnie branża, w której działa klient, komunikowane są w zwartej formie za pomocą ikon wizerunkowych, prezentowanych głównie przestrzennie. Ikony i pozostałe elementy współtworzące linię wizerunkową są wyraziste, zachowane w kolorystyce odpowiedniej do poruszanych tematów. Nowa linia jest wykorzystywana w szerokiej gamie przygotowywanych przez Brandglow materiałów: POS (teczkach, katalogach, broszurach, roll-upach), banerach elektronicznych, szablonach prezentacji, papeteriach poczty elektronicznej.

3) Zabawa z formą w przestrzeni miejskiej

Brandglow  wspierał działania Wrocławia  w staraniach o miano Europejskiej Stolicy Kultury 2016. Ambitnym zadaniem było wyjście z ciekawym projektem w przestrzeń miejską, co pozwoliłoby na interakcję z mieszkańcami i turystami. Projekt miał spełniać funkcję turystyczną i edukacyjną, miał prezentować założenia wrocławskiej kandydatury. Powstała brama poparcia, skupiająca uwagę przechodniów poprzez energiczne kolory i grafiki z bardzo widocznym logotypem Wrocław ESK 2016, charakterystycznym motylem, który oddawał pozytywny charakter miasta – miejsca spotkań. Brama miała za zadanie budzić emocję i zachęcać do interakcji. W ciągu niecałych 12 miesięcy od  postawienia bramy do dnia ogłoszenia wyników, przeszło przez nią ponad 1,5 mln ludzi.

Brandglow to studio kreatywne, zajmujące się brandingiem i komunikacją wizualną. Projektowanie graficzne powinno łączyć nowoczesny dizajn z niezbędną funkcjonalnością, co jest podkreślane w realizacjach firmy. Brandglow to Marcin Gajos i Michał Zych, którzy wnieśli do firmy ogromne doświadczeniem przy realizacjach projektów brandingowych i graficznych dla największych firm funkcjonujących na polskim rynku. W Brandglow wykorzystują je przy obsłudze takich klientów jak: Zott Polska, Biuro Promocji Miasta Wrocławia, Samsung, Sorso, Wrocławski Park Wodny S.A., Uniwersytet Wrocławski, Biuro Promocji Miasta Opola. Projekty firmy można obejrzeć na stronie www.brandglow.pl. Wyróżniającą się na rynku projektowania graficznego usługą firmy jest Typeglow, czyli tworzenie indywidualnych krojów pisma dla najbardziej wymagających klientów.

Kontakt:
Brandglow
www.brandglow.pl
www.facebook.com/Brandglow
e-mail:  office@brandglow.pl
Tel.:  (48) 77 441 41 29 , (48) 666 32 46 87
Ul. Cygana 4, 45-131 Opole

Podobne posty:

, , , , , , , ,

Comments are closed.